zo kom je nog ‘ns ergens

spatie klein

met een gids doorheen bonn (d) ..

spatie klein

bonn-1

spatie klein

zo kom je nog ‘ns ergens!  😉

spatie klein

bonn-2

spatie klein

spatie klein

bonn-3

spatie klein

spatie klein

bonn-4

spatie klein

spatie klein

bonn-5

spatie klein

het centrum van bonn
wordt grotendeels gedomineerd
door het langste kasteel van duitsland,
het poppelsdorfer kasteel.

spatie klein

bonn-6

spatie klein

dit 600m lange gebouw
biedt tegenwoordig onderdak
aan de universteit.

spatie klein

bonn-7

spatie klein

spatie klein

bonn-8

spatie klein

spatie klein

bonn-9

spatie klein

als geboorteplaats van ludwig van beethoven,
telt bonn 12 standbeelden van deze componist,
maar het meest omstreden (én gehate) kunstwerk
is dit bronzen beeld, gemaakt door markus lüperz.

spatie klein

bonn-10

spatie klein

spatie klein

bonn-11

spatie klein

 
de naam ‘hans riegel’
zegt je waarschijnlijk niet veel?

spatie klein

bonn-12

spatie klein

 
’t is nochtans de uitvinder
van de alombekende berensnoepjes,

spatie klein

bonn-13

spatie klein

.. die geproduceerd worden
onder de naam haribo,
wat een acroniem is voor hans riegel bonn.

spatie klein

bonn-14

spatie klein

in deze winkel verkopen ze niet alleen de beertjes
maar ontelbare andere zoete lekkernijen!  😀

spatie klein

bonn-15

spatie klein

bonn wordt ook aanzien
als poort tot de romantische rijn.

spatie klein

bonn-16

spatie klein

hoe romantisch het daar kan zijn,
volgt later.  😉

spatie klein

spatie klein

spatie klein

 

26 gedachten over “zo kom je nog ‘ns ergens

  1. Wat een leuk verslag en weer wat geleerd.
    Haribo macht kinder froh, maar denk dat ik ook zou genieten als ik in die winkel rond zou lopen.
    En straks foto’s van jou in een bootje? 😉
    Fijn weekend.

  2. Bonn is niet de minste plek om eens te bezoeken, vooral de ligging aan de rijn…………..
    verheug me al op de romantiek daar………….

  3. haha ja daar kan ik inkomen dat dit het meest gehate beeld is
    dat wist ik inderdaad niet, k ken ze wel maar k snoep ze niet
    mooi kasteel en de omgeving mag er ook zijn
    romantisch weekend wens ik je

  4. Dat is wel opgeknapt daar, mijn ouders zijn er ook ooit geweest maar dan in de late jaren ’80 net na de val van de muur eigenlijk, en toen was het nog troosteloos zeiden ze en zag ik ook op de film die ze toen maakten, toen was filmen nogal in 😉

    Prachtig Neuzie!

    X

  5. Wat zijn deze foto’s mooi geworden. Makaron heb ik nooit gegeten. Snoepjes winkels hebben daar ook. De ene foto stond meneer te fotograferen naar groepje jonge lui. Grappig om te zien op foto. Ik ben ben benieuwd volgende foto.

  6. Goede morgen Tsjoepke. Daar was je dus in de schitterende stad Bonn. En wat een mooie serie foto’s bracht je er van mee, ik heb er van genoten. En nu zit ik al met voorpret om wat nog komen gaat!

Geef een reactie

