welcome

spatie klein

welcome to the white cliffs of ..

spatie klein

lommel-1

spatie klein

lommel(b)  😀

spatie klein

lommel-2

spatie klein

in lommel zijn tal van dit soort meren,
met parelwitte stranden,
glashelder water
omringd door heerlijk geurende naaldbossen.

spatie klein

lommel-3

spatie klein

dit unieke landschap vindt zijn ontstaan
in het winnen van het hagelwitte zand.

spatie klein

lommel-4

spatie klein

al meer dan 150 jaar staat lommel
bekend om zijn fijn kwartszand
dat oa gebruikt wordt in de keramische industrie (sanitair, vaatwerk, tegels, ..)
 in de bouw (vloertegels, dakpannen, sierstenen, .. )
maar ook in de chemische industrie  (lijm, waspoeder, detergenten, cosmetica, farmacie, ..)

spatie klein

lommel-5

spatie klein

een ander, héél belangrijk, produkt
dat gemaakt wordt van dit felbegeerde witzand,
is het fijnste glas.

spatie klein

lommel-6

spatie klein

spatie klein

lommel-7

spatie klein

weet je wat zo heerlijk is aan dit gebied,
buiten zijn magnifieke stranden, water en omgeving?

spatie klein

lommel-8

spatie klein

dat het hier altijd lekker rustig is! 🙂

spatie klein

lommel-9

spatie klein

heel vaak kom je zelfs geen mens tegen.

spatie klein

lommel-10

spatie klein

maar nu ga ik héél snel stoppen met dit blog,
en mijn lof voor dit bountystrand, ..

spatie klein

lommel-11

spatie klein

.. vooraleer iedereen deze kant opkomt!  😀

spatie klein

lommel-12

spatie klein

spatie klein

lommel-13

spatie klein

spatie klein

lommel-14

spatie klein

spatie klein

lommel-15

spatie klein

spatie klein

lommel-16

spatie klein

spatie klein

lommel-17

spatie klein

spatie klein

spatie klein

spatie klein

 

25 gedachten over “welcome

  1. lommel ken ik natuurlijk goed want ik ben van Overpelt….
    het is daar mooi
    raar vind ik dat ik niet wist dat er zoveel te zien was aan de achelse kluis, daar ben ik vroeger ook gaan wandelen en fietsen, maar heb het nooit gezien
    ێn @->- voor jou

  2. Ik moet zo lachen, de White Cliffs of… geweldig gevonden en wauw wat ziet dat er inderdaad rustig en heel erg mooi uit, ik denk dat ik daar ook graag een duikje zou wagen als het nog wat warmer was of is 😀

    X

  3. Goede morgen Tsjoepke. Goh, wat een mooie gebied en inderdaad stop er mee daar reclame voor te maken zodat die schitterende natuur niet overspoeld wordt door mensen die er geen respect voor opbrengen. Jij doet dat alvast niet met deze wel heel knappe fotoserie, je hebt jezelf weer maar eens overtroffen!

  4. Pingback: heeeeel wat lekkers | ©urieuzeneuzemosterdpot

Geef een reactie

